Interdisciplinary Journal of Ecclesiastical Law
Οι λύχνοι ως αντικείμενα καθημερινής χρήσης κάλυπταν την ανάγκη φωτισμού ιδιωτικών και δημόσιων χώρων. Παράλληλα, όμως, ως σκεύη που έφεραν φως και φώτιζαν το σκοτάδι, ήταν συνδεδεμένα με τη θρησκεία, καθώς επίσης με τη μαντική και τη μαγεία.
Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται με συντομία στους ρωμαϊκούς λύχνους που προέρχονται από τον ελλαδικό χώρο. Γενικότερα, οι λύχνοι της συγκεκριμένης περιόδου αποτελούν μία πολύ καλά μελετημένη ομάδα κεραμικής. Υπάρχει πλήθος τυπολογικών κατατάξεων, οι οποίες προέρχονται από διάφορες θέσεις εντός και εκτός Ελλάδας. Βέβαια, το γεγονός αυτό συχνά δυσχεραίνει τη δουλειά του ερευνητή. Παρά όλα αυτά, βασική κατά τη γνώμη μου, παραμένει η τυπολογική κατάταξη του Broneer για την Κόρινθο, μαζί με τις διορθώσεις και προσθήκες, που πραγματοποίησε ο ίδιος αρκετά χρόνια αργότερα, στη δημοσίευση των λύχνων από τον Ισθμό της Κορίνθου.
Εργαστήρια Κορίνθου και Αθηνών
Κατά τη διάρκεια της ρωμαϊκής περιόδου δύο είναι τα σημαντικά κέντρα παραγωγής λύχνων στην Ελλάδα, η Κόρινθος και η Αθήνα. Αρχικά, αναδεικνύονται τα εργαστήρια της Κορίνθου, όπου οι λυχνοποιοί επηρεάζονται από τους εισηγμένους ιταλικούς ανάγλυφους (relief lamps) και εργοστασιακούς (factory lamps ή Firmalampen) λύχνους. Αυτό σημειώνεται ήδη από τα τέλη του 1ου αι. μ.Χ., ενώ περίοδος ακμής θεωρείται ο 2ος αι. μ.Χ. Στη διάρκεια του αιώνα αυτού τα προϊόντα των κορινθιακών εργαστηριών κυριαρχούν σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο. Στη συνέχεια, κυριαρχούν τα αθηναϊκά εργαστήρια.
Αυτά, αν και στην αρχή αναπαράγουν με μεγάλη πιστότητα τα κορινθιακά προϊόντα, θα ξεχωρίσουν, παράγοντας προϊόντα υψηλής καλλιτεχνικής και τεχνικής ποιότητας. Από τα μέσα του 3ου αι. μ.Χ. μέχρι και για έναν τουλάχιστον αιώνα τα προϊόντα των Αθηναίων λυχνοποιών κυριαρχούν στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ η ζήτησή τους στη Νότιο Ελλάδα θα συνεχιστεί μέχρι και τον 5ο αι. μ.Χ. Φυσικά, η παραγωγή και των δύο εργαστηρίων συνεχίζεται, αλλά σε πολύ μικρότερη κλίμακα. Παράλληλα με τα εργαστήρια της Κορίνθου και της Αθήνας, λειτουργούν πολλά τοπικά εργαστήρια τα οποία κατά κύριο λόγο αντιγράφουν τα προϊόντα των πρώτων, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις αναπτύσσουν ιδιαίτερη παραγωγή.
Συνεχίζεται...
Παλούμπα Ειρήνη
arthro 13
Article 13... THE CONSTITUTION OF GREECE In the name of the Holy and Consubstantial and Indivisible Trinity Article 13 1. Freedom of religious conscience is...
—————
EDITORIAL "Πριν από δύο χρόνια καλοί φίλοι και συμφοιτητές νιώσαμε την ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα χώρο που θα φιλοξενεί το αντικείμενο που αγαπήσαμε, ένα χώρο προσβάσιμο σε...
—————
της Ολυμπίας-Μαρίας Ποντίκη, Νομικού, ΜΦ Τμήματος Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας ΕΚΠΑ Ο Άγιος Νεκτάριος είναι Ένας μάρτυρας. Η ζωή όλων των χριστιανών...
—————
της Ελένης Παλιούρα *Οι εκδόσεις «ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΙ» διοργάνωσαν την Τετάρτη 22 Ιουλίου στις 9 το βράδυ, τη διαδικτυακή παρουσίαση του Τόμου των Πρακτικών του Ζ´ Διεθνούς Συνεδρίου...
—————
του Κωνσταντίνου Χολέβα, Πολιτικού Επιστήμονα {Πηγή: HUFFPOST} Στις 24 Αυγούστου 1779, στο Κολικόντασι της τουρκοκρατούμενης τότε Βορείου Ηπείρου, απαγχονίσθηκε με εντολή του Κουρτ Πασά ο Άγιος...
—————
του Ιωάννη Καστανά τα άρθρα που ακολουθούν αναδημοσιεύονται από: ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ Το άρθρο 3 του Συντάγματος εμποδίζει το ελληνικό Κράτος να είναι ουδετερόθρησκο; Αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα κορυφώνεται η...
—————
του Δημητρίου Αλεξόπουλου, υποψήφιου διδάκτορα της Θεολογικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών «Μία ὑπῆρχεν, ἡ ἐν τῷ ᾍδῃ ἀχώριστος, καὶ ἐν τάφῳ, καὶ ἐν τῇ...
Υλοποιήθηκε από Webnode